עיריית ראשון לציון הקימה מינהלת התחדשות עירונית לכלל העיר, אמיר סבהט יעמוד בראשה

מאת: מיקי אלון מקומון ראשון

מנהלת ההתחדשות העירונית תוביל תהליכים, תקדם פתרון חסמים ותלווה את התושבים לכל אורך ההליך. בימים אלה מתבצע פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ברמת אליהו, וגם שכונת נחלת יהודה צפויה לעבור הליך דומה. בראש המנהלת החדשה יעמוד אמיר סבהט, תושב העיר שכיהן בעבר בשורת תפקידים במגוון תחומים. ראש העירייה, רז קינסטליך: “ראשון לציון ניצבת בפני מהפכה בכל התחומים – אחד מהם הוא בתחום ההתחדשות העירונית, שבזכות הפרויקטים הגדולים שאנו מקדמים יהפכו את העיר לשלישית בגודלה בישראל. אני מברך את סבהט על בחירתו לתפקיד, אין לי ספק שהוא האיש הנכון במקום הנכון”.

ראש המינהלת אמיר סבהט.
צילום:דוברות עיריית ראשון לציון

עיריית ראשון לציון ניצבת בפני מהפכה בכל תחומי החיים, ובשנים הקרובות צפויה אוכלוסיית העיר לגדול בכ-120 אלף תושבים ולהפוך את ראשון לציון לעיר השלישית בגודלה בישראל. אחד הצעדים להגדלת מספר התושבים הוא באמצעות התחדשות עירונית, ולאור ההצלחה שלה בשכונת רמת אליהו החליטו בעיריית ראשון לציון על הקמת מנהלת התחדשות עירונית לכלל העיר. מי שנבחר לעמוד בראש מנהלת ההתחדשות העירונית הוא אמיר סבהט.

סבהט (43), מתגורר בראשון לציון ולו שלושה ילדים. לאחר שעלה ארצה מאתיופיה ולמד בארץ, הוא התגייס לצבא ושירת כקצין ביחידה מובחרת. לאחר שירותו הצבאי למד מינהל עסקים וראיית חשבון במכללה למינהל, ואף השלים תואר שני במינהל עסקים וניהול פיננסי. במהלך השנים עבד בפירמת EY וניהל פרויקטים מורכבים במחלקות שונות.
בשנת 2012 נבחר סבהט לאחד מ-40 מהצעירים המבטיחים עד גיל 40 של מגזין “דה מרקר”. בין היתר, היה סבהט גם חבר בצוות המעקב הממשלתי לשילוב יוצאי אתיופיה ובתוכנית משרד השיכון לסיוע לזוגות צעירים ותוכניות התחדשות עירונית ליוצאי אתיופיה; ואף היה חבר בוועדה ממשלתית למאבק בגזענות נגד יוצאי אתיופיה (ועדת פלמור).

כיום משמש סבהט כדירקטור וכחבר מועצת תאגיד השידור הציבורי, וכדירקטור ברשות לפיתוח כלכלי בעיריית תל אביב-יפו. במקביל, הוא משמש גם כעמית מחקר בכיר במחקר העוסק ביחסי ישראל ומדינות אפריקה בהיבטי כלכלה-פוליטית, פיתוח בינ”ל ושותפות ציבורית-פרטית. כמו כן, שימש כחבר board Advisory בחברות סטארט-אפ עד לתפקיד הנוכחי.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, בירך את אמיר סבהט על כניסתו לתפקיד ראש מנהלת ההתחדשות העירונית בראשון לציון, ואמר כי “ראשון לציון צפויה להיות בקרוב העיר השלישית בגודלה בישראל, והגידול הזה יתאפשר הודות לביצוע מספר פרויקטים גדולים בתחום ההתחדשות העירונית. אין לי ספק שסבהט הוא האיש הנכון במקום הנכון, והוא מביא איתו סט רחב של כישורים ועבר עשיר בכל תחומי החיים. כל אלה יסייעו לו לבצע את התפקיד בהצלחה יתרה לטובת תושבי ראשון לציון”.

כאמור, עיריית ראשון לציון ניצבת בפני פרויקטים רבים בתחום ההתחדשות העירונית שיאפשרו לה לקלוט עוד כ-120 אלף תושבים בשנים הקרובות. מעבר לפרויקט ההתחדשות העירונית שמתבצע בימים אלה בשכונת רמת אליהו, שם

עתידים להיבנות 7,200 יחידות דיור במקום 2,600 יחידות דיור שתהרסנה בבנייני הרכבת, גם שכונת נחלת יהודה צפויה לעבור הליך של התחדשות עירונית, ובעיריית ראשון לציון מתכננים פרויקטים נוספים מסוג זה ברחבי העיר. מנהלת ההתחדשות העירונית תוביל תהליכים, תקדם פתרון חסמים בפרויקטים שונים של התחדשות עירונית ותלווה את התושבים לכל אורך ההליך.

2 תגובות

  1. אורי הגב

    לפני הכל צריך לבחור מומחה לתחבורה שיוציא אותנו לשלום מהכבישים של שנות ה50 ובמקביל מתכננים להביא עשרות אלפי תושבים לאן ? עיריית ראשלצ לשכת מנכל ראש העיר חברי מועצה שלא שומעים מהם תושבים יקרים הצילו

  2. אסף הגב

    בהצלחה אלוף הציעה ממני להכנס כמה שיותר למשרדים של הנהלות של העירייה כמות של יהודים שחומי עור מהעדה כמו שרואים ברחובות של העיר כך נראה גם במשרדים של הנהלה של העיר וגם המחלות שנקראות גזענות ואפליה יהיו בהרבה פחות ,

    אם לא תמיד יצא שמנהלים אותנו כמו כבישים קדושים עם נציג אחד עם אטירס אישי ומשפחתי ודרכו ימשיכו לייצר עוד כבישים קדושים למדינה

השארת תגובה