שירות חדש בראשון לציון: פינוי פגרי בעלי חיים משטח פרטי ומשטח ציבורי

עיריית ראשון לציון הקימה חדר הקפאה מודרני שאליו יפונו פגרי בעלי חיים. עד כה, פינוי הפגרים היה כרוך בהוצאה כספית גבוהה ובבירוקרטיה רבה. ראש העירייה, רז קינסטליך: “ההתמודדות הרגשית עם מות בעל חיים אהוב קשה גם כך, זאת לצד העלויות הכספיות והבירוקרטיה הכרוכים בכך, לכן החלטנו על שירות חדש שיקל על תושבות ותושבי העיר”.

עיריית ראשון לציון מעניקה שירות חדש לתושבים: פינוי פגרי בעלי חיים משטחים ציבוריים ופרטיים וממרפאה וטרינרית פרטית. כיום, בנוסף לצער ולקושי שבפרידה מבעל חיים אהוב, נאלצים התושבים להתמודד גם עם בירוקרטיה רבה ותשלום כספי גבוה. לפיכך, החליטו בעירייה לצאת בשירות חדש שבמסגרתו השירות הווטרינרי העירוני ומינהל איכות הסביבה שילבו כוחות והקימו חדר הקפאה מודרני ומסודר שאליו יפונו פגרי בעלי החיים. שירות הפינוי משטח פרטי או ממרפאה ווטרינרית פרטית יינתן במסגרת תשלום אגרה בסך 101.14 שקל, והוא יתבצע בכל ימות השבוע בין השעות 09:00-23:00 (בטווח של 4 שעות מרגע הקריאה).

כאמור, השירות יינתן גם לפינוי פגרים משטחים ציבוריים באמצעות גופי העירייה מתוך רצון להתמודד בעיקר עם בעלי חיים שנדרסים.

כיום, קיים איסור לקבור או לזרוק לפח או למרחב הציבורי גופות בעלי חיים. הפתרון המוסדר והחוקי הוא שריפת הגופה במתקן יחיד בארץ ליד עכו. נציין, כי עד לאוגוסט 2021 היה ניתן להעביר את הפגרים למתקן בשירותים הווטרינרים בקריה החקלאית, אולם שירות זה אינו קיים עוד.

כעת, כאמור, יוצאת העירייה בשירות חדש שחוסך עלויות ובירוקרטיה לטובת כלל התושבים והתושבות.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך:

“מי שמחזיק בעל חיים יודע שהוא חלק בלתי נפרד ממנו, ולכן מוות של בעל חיים הוא טרגדיה עבור הבעלים שלו. עד היום, בנוסף לצער ולקושי, היו צריכים הבעלים להתמודד גם עם בירוקרטיה ועלויות גבוהות. לכן, החלטנו כי מחובתנו להקל במידה מסוימת על התושבים המחזיקים בעלי חיים. מעבר לכך, אנחנו גם נפנה פגרים משטחים ציבוריים וניתן מענה לסוגיה חשובה זאת. אני מודה לשירות הווטרינרי ולמינהל איכות הסביבה בראשות אילן רפאלי על שילוב הכוחות, ובטוח ששירות זה יקל על התושבים”.

קרן דנה, מחזיקת תיק איכות הסביבה, מסרה:

“ההתמודדות עם הפרידה מבעל חיים היא קשה מאוד, ולרוב מלווה גם בבירוקרטיה שמקשה עוד יותר. אנחנו מבינים את החשיבות הרבה שבדבר, ולכן יצאנו במהלך חדש המיטיב עם תושבות ותושבי העיר שמחזיקים בעלי חיים. נמשיך בשיפור השירות לטובת התושבים”.

נציין, כי ניתן ומומלץ לשלם בעבור השירות החדש בצורה מקוונת תחת “סביבה” באתר התשלומים המקוון

תשלום באמצעות המחאה לפקודת עיריית ראשון לציון אפשרי גם הוא, ואת ההמחאה יש למסור לפקח בזמן איסוף הפגר. לאחר מכן יש לפתוח פנייה במוקד 106 ולציין את מספר אישור התשלום.

השארת תגובה