ראשון לציון מדורגת בין עשרת הערים המובילות בריכוז העולים המצביעים לראשונה

צילום: אילוסרציה PA.

174,000 עולים חדשים יוכלו לממש לראשונה את זכותם הדמוקרטית בבחירות המוניציפליות ראשון לציון ובת ים מדורגות בין עשרת הערים המובילות בריכוז העולים המצביעים לראשונה עם 6,133 בעלי זכות בחירה בראשל”צ ו 8,963 בבת ים

צילום: אילוסטרציה PX.

משרד העלייה והקליטה מנגיש לעולים מידע אודות אופן ההצבעה באמצעות תרגום סרטונים של משרד הפנים והפצתם לעולים במגוון שפות וזאת בכדי לסייע ולעודד אותם להצביע

משרד העלייה והקליטה מפרסם את נתוני התפלגות עולים בעלי זכות בחירה, שעלו לישראל מאז אוקטובר 2018 – יום הבחירות המוניציפליות האחרונות. סה”כ זכאים להצביע 174,075 עולים חדשים, מעל גיל 17 המתגוררים ברחבי הארץ.

בין הערים בעלות הריכוז הגבוה ביותר של עולים המצביעים לראשונה, נמצאת במקום הראשון העיר תל אביב-יפו עם 20,764 בעלי זכות בחירה; בת ים מדורגת במקום החמישי עם 8,963 מבציעים וראשון לציון מדורגת במקום השביעי עם ו6,133 מצביעים. במקום השני נתניה עם 20,067 ובמקום השלישי חיפה עם 18,721 תשבים עולים מגיל 17 ומעלה. ירושלים נמצאת במקום הרביעי עם 12,494 עולים ואילו באר שבע, העיר הגדולה בדרום במקום השמיני עם 4,981 מצביעים.

מרבית המצביעים הם מרוסיה (89,308), אוקראינה (25,154) וארה”ב (13,389). אחריהם צרפת (10,271), בלארוס (5,604) ואתיופיה (4,440). ממדינות כמו אוגנדה, קוריאה, מדגסקר ואנגולה יש עולה אחד בעל זכות הצבעה.

אביחי כהנא, מנכ”ל משרד העלייה והקליטה: “מדובר בנתונים מרשימים המצביעים על עלייה חדשה במספר העולים בשנים האחרונות, כולל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. זה מרגש במיוחד כאשר מדובר גם בעולים שהגיעו ממדינות שאינן דמוקרטיות ולראשונה ממשים זכות דמוקרטית של הצבעה והשפעה. עבורם זהו יום חג ואני מעודד את כולם לצאת מהבית, להצביע ולהשפיע. בכדי לסייע לעולים לעשות זאת משרד העלייה והקליטה מנגיש לעולים מידע אודות אופן ההצבעה באמצעות תרגום סרטונים של משרד הפנים והפצתם לעולים במגוון שפות וזאת בכדי לסייע ולעודד אותם להצביע”.

פורטיינסקי איגור ואינה, זוג מבאר שבע שעלה ממוסקבה במהלך 2022 בחרו בעבר פעם אחת בבחירות הכלליות וכעת בוחרים לראשונה במקומיות, מתרגש מהאפשרות של בחירה חופשית ודמוקרטית בישראל. “רק לפני מספר ימים טיילנו בפארק כשלפתע נתקלנו במספר פעילים שניסו לשכנע אותנו להצביע למועמד שלהם, זו חוויה מרעננת – אנחנו מרגישים שיש גיוון ומידע זמין בכל מקום. אנו רואים בבחירות בישראל כהזדמנות אמיתית להשפיע ולשנות, יש חלק שתלוי בנו”.

עוד הוסיפו ואמרו כי לאור המלחמה והבחירות הקרבות, הם מרגישים ישראלים לכל דבר ועניין. “אנחנו מרגישים שלמרות חילוקי הדעות שיכולים לבוא לידי ביטוי, מתקיים פה חופש בחירה וביטוי אמיתי שמאפשר לנו למרות החילוקים להישאר מאוחדים בזמנים לא פשוטים כמו אלו”.

פטשניקוב רומן ואלה עלו במרץ 2022 מאוקראינה לאופקים. הם חשבו מראש למי יצביעו והם כבר נעולים על הבחירה שלהם והם באמת מרגישים שהם יכולים להצביע ולהשפיע. הזוג מספר על כך שהם עלו לארץ בצל המלחמה שהתפרצה באוקראינה, וכעבור שנה וחצי פרצה מלחמת ”חרבות ברזל” בישראל.

המחשבות והתחושות הראשוניות שהתלוו עם פרוץ המלחמה היו פחד וחרדה נוראיים. “פחדנו נורא, אך הפחד התפוגג והתגברנו על כל המכשולים נורא מהר בזכות הסיוע של משרד העלייה והקליטה, יחידת הקליטה העירונית ועיריית אופקים”. בהקשר לכך, הזוג הוסיף כי “אנו מרגישים שלאור המלחמה, הבחירות יותר חשובות וקריטיות, האחריות שלנו בפעם זו גדולה אף יותר. גם בגלל המלחמה, ובין היתר גם בגלל הבחירות שמתקרבות, אנו מרגישים חלק מהחברה הישראלית. אנחנו יכולים להגיד באופן חד משמעי שזאת הארץ שלנו”.

דואק מטיאס עלה מבואנוס איירס שבארגנטינה בינואר 2022 והשתקע בחריש יחד עם אשתו, אנדראה וילדיו. הוא מספר שהבחירות שונות מאשר אלו שבארגנטינה. “זה מוזר אבל בקטע טוב ומעניין. בארגנטינה אתה תכיר את המועמדים רק דרך הטלוויזיה, פה אני יכול לפגוש מועמדים ברחוב, בבית הכנסת וחלק מילדיהם לומדים עם ילדיי – אתה מרגיש מחובר”. דואק הוסיף כי הוא מרגיש שיש לו יכולת להשפיע דרך ההצבעה שלו. “יש משמעות לבחירה שלי ולפתק שאני שם בקלפי”. מטיאס מרגיש כי עבר קורס מזורז בישראליות וכי הוא חלק מהחברה הישראלית באופן מוחלט, בייחוד בימים אלה, עם המלחמה המתמשכת והבחירות הקרבות והבאות שמחברות אותו אף יותר לחוויה הישראלית.

השארת תגובה