קנס של 730 ש”ח – בראשון לציון נלחמים בתופעת הנפצים בחג הפורים הקרוב

צילום: דוברות המשטרה

עיריית ראשון לציון נערכת לפורים בצל המלחמה: תגביר את האכיפה נגד תופעת השימוש בנפצים ובחזיזים

כמדי שנה, תופעת השימוש בנפצים ובחזיזים לקראת חג הפורים והרמדאן מתגברת בקרב בני נוער וצעירים. השנה, בצל מלחמת “חרבות ברזל”, מדובר בתופעה מטרידה ומסוכנת הרבה יותר.

בחברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי ראשון לציון הגבירו בימים האחרונים את הסיורים והאכיפה נגד התופעה, ועל פי הנחיית ראש העירייה – רז קינסטליך, פועלים צוותי הפיקוח והשיטור העירוני באופן ממוקד במספר שכונות בעיר שלגביהן הגיעו למוקד העירוני תלונות רבות בנוגע לשימוש בנפצים על ידי בני נוער.

במקביל, הוחלט להפעיל אמצעים טכנולוגיים דוגמת מצלמות האבטחה העירוניות כדי לאתר שימוש וביצוע עסקאות מכירה של נפצים וחזיזים. זאת, בנוסף לאיתור מכירה והפצה של הנפצים, בין היתר, ברשתות החברתיות ובאמצעות פעילות סמויה של פקחים ואנשי השיטור העירוני.
כמו כן, פועלת העירייה בשיתוף פעולה עם המשטרה ומשרד המסחר והכלכלה נגד מפיצי הנפצים שחלקם מוגדר בקטגוריה על פי חוק “חומר נפץ”.

צילום: עיריית ראשון לציון

פגיעות קטלניות
השימוש בנפצים עלול לגרום לפגיעות פיזיות קטלניות ולפציעות לא פשוטות הכוללות כוויות קשות, פגיעות בעיניים עד לכדי עיוורון ועוד – הן למפעילים והן לסביבה הקרובה. בנוסף, קולות הנפץ יוצרים חרדה ובהלה רבה בקרב הציבור, ובמיוחד עבור הלומי קרב, אנשים עם פוסט טראומה, ילדים, קשישים ואף חיות הבית.

השנה, בצל המלחמה, חשוב עוד יותר לגלות רגישות יתרה כלפי הלומי הקרב, נפגעי חרדה ופוסט טראומה והמפונים מהעוטף אשר כל רעש של פיצוץ גורם להם לבהלה ולחרדה.

בחברה לביטחון וסדר ציבורי מזכירים כי הקנס על שימוש בנפצים עומד על 730 שקל, ובמקביל מעבירה החברה לביטחון תלונה למשטרת ישראל נגד מבצע העבירה במטרה לפתוח נגדו הליך חקירתי. כמו כן, בכל מקרה שבו נשמעים קולות נפץ של נפצים יש להתקשר למוקד 106 של העירייה, או למוקד 100 של המשטרה.

ראש העירייה, רז קינסטליך במסר אישי:

“פורים, החג השמח ביותר, יוצא השנה בתקופה הקשה ביותר שעברנו אי פעם – עם המון נפגעים בגוף ובנפש, עם ילדים שחוששים מתחפושות מפחידות, עם הלומי קרב שחזרו מחזית המלחמה, ובעצם, כולנו בסוג של טראומה וחרדה כבר כמעט חצי שנה.

“לכן, בפורים השנה ננהג אחרת. אני קורא להורים שלא לאפשר לילדיהם לרכוש נפצים ואביזרים אשר עלולים לייצר חרדה ומתח ברחובות העיר; ואני קורא גם לבעלות ובעלי העסקים שלא למכור השנה נפצים לילדים.

“זהו צו השעה ועל כולנו להתגייס בכדי לסייע במיגור התופעה ולעבור את החג בצורה בטוחה”.

השנה חוגגים ללא נפצים!

השארת תגובה